Guide til valg af websiteudbyder 2018-01-24T11:54:47+00:00

UNDGÅ AT BLIVE FANGET I EN DYR AFTALE

Her er DIN GUIDE til valg af udbyder

Ved sammesætning af en webaftale er der nogle faktorer, som man altid bør tage højde for – og som kan hjælpe til at vurdere, hvilket tilbud, der i sidste ende er det bedste og mest økonomisk.

På denne side gennemgår vi disse vigtige vilkår – og har du allerede en aftale, kan du få den vurderet i testen.

Har du allerede en aftale?

TEST DIN AFTALE HER
FÅ GUIDE SOM PDF

DIN GUIDE til valg af website udbyder 

Hvad er med i aftalen?

Øvrige vigtige faktorer

Hvad er prisen for webløsningen?

Når du kigger på den månedlige abonnementspris, er det en god idé at sammenholde det med bindingsperioden.

Her kan du se to eksempler:

Eksempel 1 Eksempel 2

Har du fået en lav pris på kr. 800,-, men du er bundet i 18 måneder, vil prisen ende på kr. 14.400 i alt for hele perioden.

Betaler du derimod 1.500,- pr. måned og er du kun bundet i 6 måneder, vil sitet koste dig i alt kr. 9.000 frem til aftalens ophør.

Hvem sørger for løbende opdateringer?

I mange hjemmesidesystemer skal der løbende foretages opdateringer af system + moduler,  og der skal laves tests efter hver opdatering. Sørger webudvikleren for dette, eller pålægges dette ansvar dig, når sitet er færdigt?

Ejer du selv sitet?

Dit site og de data, der er på sitet – hvem ejer dem?
Det mest naturlige er, at du ejer det hele, men sådan er det desværre ikke altid.
Nogle udbydere har bygget deres egne systemer, og nogle har ligefrem ejerskab over indholdet, så du ikke selv kan bestemme over dine data, hvis du vil skifte leverandør.

Det er meget relevant at vide, om dit website kan flyttes, og det kan betyde ekstra omkostninger, hvis du skal have udleveret koder og databaseadgang ved leverandørskifte. Dette er en god ting at tjekke, inden du indgår aftalen.

Tjek referencer

Sørg for at se nogle af de websites, som webudvikleren/webbureauet tidligere har lavet. Så kan du få en idé om, hvorvidt de er dygtige samt se hvilken type kunder, webdesigneren tidligere har arbejdet sammen med.

Tjek anmeldelser

Det kan ofte betale sig at læse anmeldelser fra tidligere kunder, f.eks. på Google+, Facebook eller Trustpilot, så du kan se, om webudvikleren leverer et godt produkt – og en god service efterfølgende.