MobilePay risikerer at miste tusindvis af kunder

Mange brugere af MobilePay bliver i disse dage bedt om at registrere sig med billedlegitimation, når de åbner deres MobilePay-app.

For dem, der ikke sender dette, vil få app’en spærret den 16. november 2017, og webshopejere skal derfor være forberedte på et fald i salget via MobilePay.

Se beskeden fra MobilePay her:

Hvorfor kræver MobilePay billedlegitimation?

Kravet er sat af finansielle virksomheder for at bekæmpe hvidvask af penge, finansiering af terrorisme samt beskyttelse af brugernes personlige oplysninger, så de ikke videresælges til annoncører, selvom MobilePay ikke længere er ejet af Danske Bank.

Årsagen bag kravet er altså reel nok, men vi forventer, at der er mange brugere, som blot vil ignorere beskeden, uden at tage sig tid til at fremsende billedlegitimationen.

Dette kan forårsage i et fald i brugen af MobilePay efter den 16. november 2017, hvor MobilePay har meldt ud, at de lukker for uregistrerede konti.
Har du en webshop, skal du derfor være forberedt på at modtage kundehenvendelser fra de brugere, som pludselig ikke længere kan benytte MobilePay til at handle i din webshop.
Årsagen vil selvfølgelig ikke være at finde i din webshop, men som en manglende opfyldelse af MobilePays krav.

Fakta om MobilePay

  • Over 6.500 danske webshops tilbyder betaling via MobilePay
  • 9 ud af 10 danske smartphones har installeret MobilePay som app
  • 61 % af danske forbrugere køber produkter online mindst én gang om måneden
    Heraf er 17 % af købene foretaget via deres mobiltelefoner

Har du endnu ikke fået MobilePay i din webshop, så kontakt os gerne for at høre nærmere om, hvordan du kan få det som betalingsløsning.

1. november 2017|Blog|0 kommentarer

Skriv en kommentar