Er Facebook din foretrukne, eller måske eneste markedsføringskanal?
Så bør du nok snart have en ny markedsføringsplan klar til at trække ud af ærmet…

Facebook har annonceret, at de ændrer algoritmen.

Hvad det har af betydning, vender vi tilbage til.

Facebook som det var engang

Allerede i løbet af de kommende måneder, vil Facebook ændre algoritmen på den sociale platform.

Det nye tiltag vil have indflydelse på virksomheder og medier, som vil få sværere ved at nå brugerne via reklamer og nyheder.

Har du selv været bruger af Facebook, siden det sociale medie indtog Danmark med storm i den spæde begyndelse?
Så husker du nok, at der dengang var en del færre reklamer og nyheder, end der er i dag.

En god platform for virksomheder og medier

“Så hvad går det nye tiltag ud på?”

I nærmeste fremtid vil opslag fra familie og venner blive opprioriteret – og offentligt indhold med reklamer og nyheder fra firmaer og medier vil blive nedprioriteret.

“Og hvorfor så det?”

Facebook ønsker at gå tilbage til, hvad den sociale platform var engang, så opslag fra venner og familie vil blive vist som de første i stedet for reklamer og nyheder.

Det betyder, at reklamer og nyheder ikke vil blive set af lige så mange i fremtiden, som i dag.

Facebook har ellers i en del år været været en god platform for netop virksomheder og medier at markedsføre sig på.

Er Facebook en del af din foretrukne markedsføringsplan?

Og ønsker du rådgivning om, hvordan du ellers kan markedsføre din virksomhed?

Så er vi hos TOGI Data altid klar med gode råd.

Kontakt os for at høre mere

For flere detaljer om det nye tiltag fra Facebook, kan du se indlægget fra Mark Zuckerberg her.

 

17. januar 2018|Blog|0 kommentarer

Skriv en kommentar